Forum IVIL Strona Główna
 Forum
¤  Forum IVIL Strona Główna
¤  Zobacz posty od ostatniej wizyty
¤  Zobacz swoje posty
¤  Zobacz posty bez odpowiedzi
IVIL
IVIL
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie  RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
Wyjaśnienie kilku ważnych opcji w RPG Makerze

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum IVIL Strona Główna -> RPG Maker Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Wyjaśnienie kilku ważnych opcji w RPG Makerze
Autor Wiadomość
Dae
Paladyn
Paladyn



Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:41, 29 Cze 2006    Temat postu: Wyjaśnienie kilku ważnych opcji w RPG Makerze
 
Dae na SSJ Power napisał:

Zmienne we wszystkich RPG Makerach są bardzo ważne. Mogą one określać życia bohaterów, ich energie ki, mane czy inne(zależy od gry). To dzięki nim możemy stosować też bardzo wiele akcji, których nie bylibyśmy w stanie zrobić bez nich. Dzięki przyciskom możemy zaś utrwalić pewne akcje, lub dać możliwość nowych dróg dla postaci po wykonaniu pewnego zadania.

Postaram się poniżej podać przykłady zastosowań i dokładniej wyjaśnić na czym one polegają.

Po pierwsze to jest poradnik dla wszystkich, którzy mają wysokie IQ. Jeżeli nie potrafisz pomyśleć logicznie, to lepiej nie czytaj, bo to strata jakże cennego w dzisiejszych czasach czasu.

[Zmienne - Variables]
Zmienne służą do:
Arrow Zapamiętywania liczb(np.: ilości punktów życial, losowych kodów)
Arrow Różnych obliczeń na zapamiętanych liczbach(np. ujmowanie straconych żyć, wliczanie obrony postaci, dodatki do ataku)
I do wielu innych funkcji, które ciężko mi określić słowami. Operacje na zmiennych oznaczone są w RPG Makerze jako "Variable Operations" lub "Change Variable". Po kliknięciu odpowiedniego przycisku można zobaczyć wiele funkcji(inne opcje opisane na końcu!!!):
Arrow Set Equal(=) - Ustawienie dokłądne - Wpisujemy liczbe, a zmienna jest tą liczną, którą wpisaliśmy.
Arrow Add(+) - czyli proste dodawanie. Dodaje wpisaną liczbe do zmiennej
Arrow Subtract(-) - odejmowanie. Odejmuje wpisaną liczbe od zmiennej
Arrow Multiply(*) - Mnoży liczbe w zmiennej przez wpisaną liczbe
Arrow Divide(/) - Dzieli liczbe w zmiennej przez wpisaną liczbe
Arrow Modulus(Mod) - nie pamiętam... Oprócz wpisywania liczby są też inne możliwości, często potrzebne, oto one:
Arrow Variable/Value of Variable - Wskazuje inną zmienną jako liczbe
Arrow Value stored in Index/Variable no - nie wiem...
Arrow Random number between/random - Dowolna liczba pomiędzy X, a Y(wpisujemy X i Y)
Arrow Item - może być jako numer przedmiotu lub ilość przetrzymywanych/założonych przedmiotów
Arrow Hero - Bohater, tutaj można wybrać nast opcje:
Level - Poziom Bohatera
Experience - Doświadczenie
HP - aktualna ilość życia
MP - aktualna ilość many
Maximum HP - Maksymalna ilość życia
Maximum MP - Maksymaolna ilość many
Attack - Atak
Defense - Obrona
Agility - Zwinność
Dexternity - Wytrzymałość
Strength - Siła
Intelligence/Mind - Inteligencja

Arrow Sprite/Event - Są nast. możliwości:
Map id - Numer mapy na której event się znajduje
X coordinate - Położenie obiektu(poziome)
Y coordinate - Położenie obiektu(pionowe)
Beyond Facing/Facing - Strona w którą event jest obrócony przodem
Scene X/screen-relative X - nie wiem
Scene Y/screen-relative Y - nie wiem

Arrow Other - Ilość kasy, czas który został na stoperze, ilość zwycięstw, przegranych, zapisów gry, ucieczek z walk, ilość puszczanych muzyk MIDI

DO zmiennych można dać jeszcze inne opcje.
Arrow Można określić np. zasięg działania zmiennej(od variable X do variable Y). W RPG Makerze opcja nazywa się range/variable range. Przydaje się np. przy zabieraniu żyć wszystkim możluwym postaciom.
Arrow Ostatnią opcją jest działanie na zmiennej, której numer jest określony w innej zmiennej.

[Przełączniki - Switche]
Switche służą do:
Arrow Ukazywania się czegoś, po określeniu jakiś kryterii/zadań
Arrow Stałej zmiany wyglądu planszy, postaci lub innych
Jak zwykle to bywa, to nie wszystkie możliwości przełączników(switchów)

W Rpg makerze oznaczone są jako Switch operations/change switch. W switchach można działąć na jednym switchu, na kilku(od X do Y) lub określonym w zmiennej.

W odróżnieniu do zmiennych, Przełączniki mają zdecydowanie mniej opcji:
Arrow Turn On - włącza przycisk
Arrow Turn Off - wyłącza przycisk
Arrow On/Off toggle(w rm2k Trigger) - Daje wybór: włącz/wyłącz; wyboru dokonuje gracz.

[Fork Condition]
Postanowiłem dopisać jeszcze bardzo ważną rzecz, jaką jest Fork Condition(warunek działania).
W RpG Makerze występuje jako: Fork Conditions/Conditional Branch. Niekiedy wydaje się to najważniejszą z opcji RPG Makera. Pozwala ona na działanie ukrytych/specjalnych włąściwości dopiero po osiągnięciu czegoś. Np.: Nie pozwala użyć kuli ki, gdy brakuje ki.

W RPG Makerze posiada następujące opcje(Prosze czytać wszystko co jest po Polsku, by zrozumieć znaczenie w nast. schemacie: Operacja działa tylko i tylko wtedy, gdy [opis po polsku], np.: Operacja zadziała tylko i tylko wtedy, gdy przycisk jest włączony):
Arrow Switch/Switch is:
On - przycisk jest włączony
Off - przycisk jest wyłączony

Arrow Variable [numer zmiennej] is:
- Number/Set - działanie na wpisanej liczbie
- Variable reference/Variable - Działanie na liczbie zapisanej w zmiennej o numerze X
Equal to/same - równe do X
Greater than or Equal to/above - większe bądz równe X
Less than or Equal to/below - Mniejsze bądź równe X
Greater than/bigger - większe od X
Less than/smaller - mniejsze od X
Not equal to/Other - różne od X

Arrow Timer 1: Czas(minuty:sekundy) jest
or more/above: większy od X
or less/below: mniejszy od X
(W RPG Maker 2k3 dostępny jest 2 Timer, te same opcje)

Arrow Money/Money is: Ilość kasy to
at least: co najmniej X
less than: mniejsza niż X

Arrow Item:
Party Possesses/Has it - Drużyna posiada przedmiot
Party does not possesses/Doesnt have it - Drużyna nie posiada przedmiotu

Arrow Hero: bohater
Is in party/is in hero party - jest w drużynie
Neme is/Name= - nazywa się X
Level is at least/Level - posiada conajmniej X poziom
HP is at least/HP - Poziada conajmniej X życia
Can use the X Skill/Special Skill - Może używać umiejętności
Has the item X Equipped/Item - założył przedmiot
Affilected with X condition/COndition - jest w stanie X(śmierć, normalny etc.)

Arrow Sprite/Event - X patrzy się w kierynku Y
Arrow Party is Riding/Vehicle - drużyna podróżuje na/w X
Arrow Event has started using action key/Started by decision key - Przygoda zaczęła się za pomocą przycisku akcji
Arrow BGM has played through once/Play BGM once - Muzyka w tle została odegrana raz(nie więcej)

Jest jeszcze poniżej przycisk, zaznaczamy go, gdy chcemy, w razie nie spełnienia wymagań wykonać inną akcję.

[Zastosowanie]
W połączeniu tych 3 opcji można zrobić system taki jak w grze na GBA: Legacy of Goku/Kakarotto, wraz z wszystkimi atakami etc. Przykłądem jest gra Piccety i wiele innych, które powstają, bądź już powstały. Opcje te są świetnym urozmaiceniem i ułatwieniem zabawy dla graczy, chociaż stałym koszmarem dla Game Makerów(czyli "nas" Razz ).

Skrypty są długie i trudne, więc mało kto je zrozumie, dlatego nie będe ich tu pisał, chyba, żę takie będzie wasze życzenie. Jednak nie wypisze Wam skryptowania na całą gre, powiedzmy, z 2 różne skrypty, które opracuje pod wersje której używacie(więc podać ją w poście i napisać na co to ma być skrypt, dokładny opis Exclamation ).

Napisane przez Dae - all rights reserved



Jeżeli można, to prosze o danie tego tematu jako ważny. Z góry dziękuje

Jeżeli ktoś ma jakieś pytania, to walić śmiało.

Odrazu mówie: Nie robiłem NIC w RPG Makerze przez ok. 1,5 roku i moge nie znać pytań na wszystkie odpowiedzi, jednak postaram się pomagać jak się da



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Mitachi
Administrator
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kętrzyn

PostWysłany: Czw 19:08, 29 Cze 2006    Temat postu:
 
wiesz jak zrobic zeby po zdobyciu dodatków odblokowana była jakąs postać ????



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Cloud
Super Rogue
Super Rogue



Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:27, 29 Cze 2006    Temat postu:
 
[link widoczny dla zalogowanych] mam pytanie czy te porady są do rpg maker 2000 ??



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Dae
Paladyn
Paladyn



Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 5:50, 30 Cze 2006    Temat postu:
 
Raditz ssj4 napisał:

http://www.rpgmaker.pwii.pl/?co=porady&typ=proste mam pytanie czy te porady są do rpg maker 2000 ??



Tak, ale kilka jest też chyba do RPG 2k3. To są projekty, które się włącza i sprawdza jak są zbudowane. Można zabrać wyznaczone części skryptu, na które zezwalają autorzy(jeżeli nie ma o nich wzmianki, to można używać dowolnie)

Brollyssj napisał:

wiesz jak zrobic zeby po zdobyciu dodatków odblokowana była jakąs postać ????



Ufff, to wszystko zależy od tego, jaki jest początek gry. Zazwyczaj wystarczy jeden Switch, gdy aktywny, to można poprostu grać nową postacią. Można też włączyć hasło(najlepiej losowe, które znaleźć można gdzieś w grze) lub na inne sposoby - trzeba być kreatywnym



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum IVIL Strona Główna -> RPG Maker Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Powered by phpBB © 2004 phpBB Group
Galaxian Theme 1.0.2 by Twisted Galaxy